fbpx
Article_30.01.20_image
Morten Lautrup Mazanti

Morten Lautrup Mazanti

Morten Lautrup Mazanti har over 12 års erfaring fra det danske og internationale jobmarked
med fokus på udnyttelse af data og teknologi inden for rekruttering.

JobHubs tilgang til markedets bedste kandidater

Mange mediehuse, mediekoncerner og bureauer tilbyder i dag dataløsninger. Hvis vi ser på de største, vil de i høj grad have udgangspunkt i eget opsamlet data – altså brugeradfærd på deres egne kanaler, opsamlet, pakket og nu et muligt salgsbar emne.

Data kan bruges til vidt forskellige formål. Jeg har tidligere selv været med til at levere løsninger, hvor jobdata og redaktionelt indhold blev forenet, for på den måde at præsentere relevante job på artikler. Generelt vil vi som brugere og forbrugere gerne præsenteres for relevant og personligt tilpasset indhold.

Udviklingen for mange medievirksomheder går derfor i retning af at binde de mange datapunkter sammen, og på den måde give brugerne mulighed for at definere personligt tilpasset indhold. Alt fra artikelindhold over nyhedsbreve og events til job, biler, bolig.

JobHubs kampagneløsning ligger i tråd med denne udvikling.

Sådan har vi bygget job-målgrupper

JobHub baserer målgrupperne på førsteparts data, altså direkte kontakt mellem profilen og JobHub.


Der er foretaget interviews i hele landet, for at sikre viden om arbejdsforhold for hver af de adspurgte. Faktisk er hele 6.000 personer i den arbejdsdygtige alder blevet spurgt. Med viden fra de 6.000 personer, har vi placeret disse i relevante job-målgrupper. Analyseteamet er herefter blevet sat på opgaven med at finde lighedstegn i de forskellige målgruppers adfærd på nettet. Blandt andet hvilke sider besøges, hvilket indhold læses, frekvens af besøg, osv.

Med viden om fælles adfærdsmønstre, har vi tilføjet profiler, der matcher målgruppernes adfærd til målgrupperne. Dette er gjort i tæt samarbejde med dataspecialister og med adfærds-viden på mere end fire millioner danskere.

Målgrupper har nu en størrelse, hvor vi med rette kan sige, at vi kan nå ud til langt de fleste inden for de målgrupper, der er tilgængelige via JobHub Campaign. Og hvad der er mindst lige så vigtigt er, at målgrupperne ikke har afsæt i aktivt at være søgende eller have en cv-profil på et job site.

Du rammer en målgruppe, hvor mange er i job, oftest omtalt som de passive jobmålgrupper. Dette er i et bredt gennemsnit 80% af kandidatfeltet. Dine budskaber kan være med til at vække en interesse for at høre mere til jobbet og i sidste ende afstedkomme ansøgning og ansættelse.

Hvad kan du så med JobHub Campaign?

Som virksomhed kan du nu nemt køre en job- eller brandingkampagne direkte og eksklusivt imod målgruppen.
Du behøver ikke at have dit job liggende på et af de større job sites. Dit job kan være placeret på eget site, eller endda som en fil i skyen (som fx en pdf på Google Drev).

Du kan frit vælge mellem:

  • Danske Top 100 medie-pakke
  • LinkedIn
  • Google
  • Facebook og Instagram.

Kun den eller de valgte målgrupper vil se kampagnen.

Nu tænker du måske, ”nå, det er det samme, som hvis jeg har besøgt en af de store webshops eller rejse sites – så bliver jeg præsenteret for lignende indhold på alle mulige web sites”. Svaret hertil er ”Nej, det er ikke det samme”. Og det er det ikke, fordi målgrupperne netop ikke skal have besøgt et bestemt site.

Udgangspunktet er de 6.000 interviews og deres adfærd – Ikke et besøg på et bestemt site.

Du vil typisk få væsentlig færre ansøgninger. Til gengæld vil de være mere relevante. Kvalitet frem for kvantitet.

JobHub er uafhængig og har derfor ingen interesse i at forfordele bestemte medier, hvilket gør sig gældende for mange af de alternativer du møder derude. Her vil man forsøge at sikre bedst mulige dækningsbidrag og derfor sende mest mulig trafik tilbage til egne sites.

En væsentlig anden faktor er, at du som kunde selv kan bestemme. Du bestemmer selv medier, sætter selv budget, vælger geografi, kampagneperiode, målgruppe og bannerpakke.


Hvor du mange steder vil møde faste pakker, medier og priser, er det hos JobHub noget du selv bestemmer. Det er vi overbevist om giver bedst mening for dig.

En kampagne kan typisk oprettes på under fem minutter. Vi er naturligvis altid klar med gode råd og til at hjælpe, hvis du synes, oprettelsen driller. Men det tror vi ikke, du vil opleve, for løsning er udviklet med dig, kunden, som udgangspunkt.

Med udgangspunkt i kunden

Målet har fra start været at skabe en så simpel og logisk løsning, der fra første besøg giver både forståelse og overblik. Samtidig skal du som kunde også kunne klikke dig igennem løsning uden nødvendigvis at skulle købe. Brugervenlighed er en væsentlig del af JobHubs værdisæt.

Du behøver ikke tænke på at…
JobHub Campaign er en løsning, der sikrer målgrupper via et af Danmarks stærkeste dataleverandører.
Vi sørger hele tiden for at tilføje nye profiler og rydde op i gamle dataprofiler.
Herudover er store eksterne systemer bygget ind i løsning, herunder advertising platforms, medie-auktions modeller, mapping-modeller og api-integrationer.

Som kunde skal du ikke forholde dig til det tekniske. Du vælger blot medier, målgrupper, budget og andre simple valg – herefter klarer systemet det hele for dig.

Du kan sætte dig tilbage og modtage statistikker på din kampagne. Helt automatisk naturligvis.

Vi glæder os til dit besøg på JobHub,
Morten Mazanti

Del artiklen på:

Del på linkedin
Del på facebook
Del på twitter
Del på print
Del på email

Kampagne preview

JobHub har netop lanceret yderligere muligheder, der giver dig det fulde overblik ved kampagneoprettelse.Du har hele tiden kunne se hvordan din kampagne

JobHubs kundeunivers

Som kunde hos JobHub åbner der sig en verden med mange muligheder, der alle sikrer den bedst mulige proces for dig, når